Studera med barn

Snart är det dags för många att börja studera. Jag har äntligen börjat arbeta efter 4 års studier. Tänkte beskriva lite hur vi fick ihop heltidsstudier och samtidigt få barn (utan studieuppehåll).
 
Astrid var beräknad att komma i mitten av arpril och jag hade i förväg kollat hur terminen såg ut. Det var en del självstudier som jag kunde göra i förväg. Jag missade en del föreläsningar fast jag hade snälla kurskamrater som jag höll kontakt med dagligen och som hjälpe mig. Jag har alltid prioriterar moment som måste göras på plats i skolan framför inlämmningsuppgifter därför att de är svårare att ta igen enligt mig. Det gjorde att vi åkte till skola när Astrid bara var en månad.
 
När jag har haft praktik eller haft super mycket i skolan har min sambo varit föräldraledig. Men jag hade från början försökt välja att gå på de viktigaste föreläsningarna som jag trodde skulle hjälpa mig att klara tentan eller uppgiften.
 
Det var enklare att få tid på dagarn till studier när lillan var liten och sov oftare. Jag brukade förberedda genom att lägga lite böcker och annat studiematerial vid soffan och sitta med lillan i famnen och samtidigt läsa. När hon blev större och sov mindre var jag tvungen att istället lägga all studietid på kvällar och helger.