Mitt 2019

Herregud vilket år detta varit.
 
Vi började året med sorg i hjärtat när vi förlorat en lite plutt.
 
För att hålla oss sysselsatta så satte vi igång att renovera övervåningen i vårt hus. Resultatet blev riktigt bra.
 
I mars drog vårt husbygge igång och fortsätter än idag. Otroligt kul, jobbigt, tålamodskrävande och spännande på samma gång.
 
På byggahus.se kan du läsa mer om hur Christoffer har byggt Villa Karlsson. En av de mest lästa projekttrådarna för 2019!
 
En liten Viola började bakas och gjorde året ännu mer spännande.
 
Astrid fyllde 3 år.
 
Vi lyckades pricka in vår semestervecka på sommarens kallaste vecka. Men vi hade det mysigt en vecka på camping. Vi cyklade på Visingsö, åt på restaurang och Astrid tränade på sin springcykel.
 
Fyllde 26 år.
 
Vi sålde vårt hus som varit vårt hem i fyra år. Tyvärr fick vi en vattenläcka i köket vilket gjorde att det drog ut på tiden. 
 
Fick graviddiabetes och var tvungen att möta min rädsla för nålar genom att sticka mig i fingret sex gånger om dagen. Tack vare bra kost och motion lyckades jag hålla ordning på mitt blodsocker.
 
Gick på föräldraledighet och fick vara hemma i över tre veckor innan vår Viola bestämmde sig för att det var dags att titta ut. Under tiden vi väntade åkte jag och Astrid till huset och målade. Sen kom hon äntligen den 9 december och var helt perfekt!
 
Violas första jul.
 
Nästa år blir det definitivt inflytt i huset,
njuta av att vara hemma med mina två godingar,
göra iordning i trädgården och dra igång lite odlingar samt
få lite tid för att läsa, sy och gå promenader mellan allt det andra.
 
 
 

Kommentera här: